Minggu, 25 Desember 2016

Saya lelah dengan sok ketegaran ini

Ini pura pura dan jelas kepuraan dengan dampak kekecewaan..
Pura-pura tegar di dlam hati yang kacau..
Kepuraan  seakan kuat menerima kenyataan..

Ohh...tidak ternaya hidup saya penuh dengan kepura2an tuhan...menyenangkan hati orang lain namun meneteskan airmata di ujung pipi...

Saya rasa airmata ini tak mampu mengalir deras lagi..untuk kesekian kalinya saya percaya..dan saya harus lupakan seketika semua kepercayaan itu !  Jelass ini rumit..

Allah saya lelah untuk semua harapan kehidupan ini..saya tak benar2 tegar..tak sekuat fisik yang hampir berbobot 70 kg ini.. tak sebaik hati yg rela menangis demi kesakitan yang orang lain perbuat..

Tidak tidak tidak..brontakk tak membuat semuanya akan selesai..mala akan berdampak buruk..rasanya diri ini tak pernah berniat menggangu siapapun ya rabb..

Tapi kembali bertubi.. untuk kesekian kalinya jalan yang selalu saya harapkan baik tak pernah berjalan mulus dengan kesetiaan..

Saya lelah dengan sok ketegaran ini.."MEMILIHLAH" ...jika dia terbaik maka melangkahlaah.. dan tinggalkan semua ini.. !

Saya tak menjanjikan kebahagin bersama rasa ketidaksetiaan..rasa ini hanya untuk imam dunia akhirat tanpa selir 1 2 dan 3.. !!!! 

Saya lelah tuhan..
Saya lelah ya rabb..
Saya lelah maha segala..
Mama saya lelah..
Saya lelah mendengar nama2 ituhh..
Nama2 yang jelas tak pernah saya suka namun selalu mendapat giliran untuk di sebutkan..
Bergantian.. dia..dia..dia..kemuadian dia..dan kini dia.. "silahkan !" Itu satu kata..karna saya lelah berpura tegar  serasa tak ada segala rasa marah !

Kini saya sungguh lelah ya rabb..Diam ini tak membuatnya mengerti !... finish ...semua saya serahkan kepadamu ya rabb... jika baik maka semoga dimudahkan halalmu...

Namun jika tidak kuatkan hati ini..dan jiwa ini untuk tetap percaya..ketentuanmu indah 😢😢😢

Tidak ada komentar:

Posting Komentar